قرارگاه فرهنگی، معنوی جبهه سایبری حیدریون

سلام خوش آمدید

بسم الله الرحمن الرحیم.

سلام علیکم ..
تقبل الله اعمالکم ان شاالله.

موضوع :شخصیت قسمت اول

اگر توجه داشته باشیم امروز بیش از هر زمانی الگو برداری شخصیتی برجسته و یا به قول برخی مد شده است.
این موضوع شاید یکی از ابزارهای اصلی جبهه کفر برای انحراف فکری جوانان و نوجوانان در جوامع اسلامی بشمار اید .دشمنان اسلام با استفاده از سرمایه های فکری و مادی در صدد تضعیف فرهنگ ناب اسلامی هستند . تکنولوژی مدرن حال حاضر نیز به کمک این عناصر امده و به اهداف شوم انان کمک شایانی می کند . البته باید بپذیریم که دشمن از تکنولوژی بهره برداری مطلوبی می کنند.
در طول سال های اخیر دشمن با تمام توان و با استفاده از تمام ظرفیتها تلاش می کند تا تربیت شخصیتی نسل جوان و نوجوان را در دستور کار قرار دهد .
حال باید ببینیم اصولا شخصیت چیست و به چه معناست .
هر کسی شخصیت را نسبت به میزان درک خود تعریف می کند.
برخی داشتن لباس گرانقیمت و وسیله نقلیه انچنانی ،منزل میلیاردی و چنین مسائلی را ملاک عظمت و شخصیت می پندارند!
گروهی داشتن طرفداران زیاد را برای کسی نشانه ی بزرگی منش او می دانند..!
و بسیار مواردی از این دست..
اما انچه از وارسی کتابهای گوناگون بویژه روانشناسان بر می ایدو در مجموع تعریف نسبتا جامعی است می توان اینگونه تعریف کرد که ؛شخصیت مجموعه صفات طبیعی و اکتباسی ویژه هر فرد است که مسیر او را در میدان زندگی و در روابط عمومی و سازشهای اجتماعی تعیین می کند.
اما اسلام از انجا که از دیدگاهی واقع بینانه تر به پدیده ها می نگرد در این زمینه نیز نظر اصلی ان به صفات روحی و فضائل ارزنده ی انسانی است و شخصیت فرد را به تقوا و پرهیزکاری و پاکدامنی و دانش می داند و داشتن ثروت ،شوکت ،مقام و....را ملاک شخصیت نمی داند و مزیتی برای انها قائل نیست و تنها می گوید:
ان اکرمکم عندالله اتقیکم
از دیدگاه اسلام شخصیتی که از تقوی تهی باشد ارزشمند نیست . چرا که پرهیزکاری باعث بوجود امدن شخصیتی راستین و ژرف می گردد . انکه از خدا بیم دارد در کردار و برخوردها انچه را که او و جامعه ی او را به نیکبختی می رساند رعایت می کند .
اسلام این مکتب برتر تربیت و عمل اهتمام ویژه دارد که افرادی با منش بلند پرورش دهد تا بتوانند در همه مراحل زندگی سرفراز و مشخص و نمونه زیست کنند .پس همه مراحل زندگی را تحت کنترل گرفته است.
بنابر این انچه گفته شد ،اسلام زگهواره تا گور با چشمانی نگران و بینا همه ی کردارهای افراد را زیر نظر گرفته است.و از اغاز انعقاد نطفه و حتی قبل از ان راهنمایی می کند و دستورهایی می دهد و این دستورها در همه مراحل بارداری مادر ،شیرخوارگی طفل ،محیط تربیتی خانه ،محیط تحصیل ،کار و اجتماعات و....ادامه دارد.و رعایت این دستورهاست که منش بلند و عالی می سازد .
ان شاالله در بحث دوم به نمونه هایی از این دستور العمل ها خواهیم پرداخت.
اما قبل از انکه این قسمت از بحث را ببندم مایلم به مواردی اشاره کنم.
در عصر کنونی دشمنان اسلام در اقصی نقاط جهان با هر ترفندی سعی می کنند افکار جوان و نوجوان را دچار سردرگمی کنند. با ایجاد شبه و موضوعاتی از این دست فکر و اراده ها را از مسیر منحرف و سپس با استفاده از عناصر معروف و مشهور که چهره های هنری و ورزشی را شامل می شود تیر خلاص را می زند .وقتی الگوی جوان جامعه یک بازیگر دست نشانده باشد قطعا تربیت از مسیر خارج و بی راهه می رود.شما در نظر بگیرید چرا برخی بازیگران سینما و تلوزیون اخلاق کاری و شغلی را زیر پا گذاشته و با دریافت پول و جایگاه تبدیل به مدل می شود؟
چرا شبکه های ماهواره ای تلاش می کنند از چنین هنرمندانی برای تبلیغ استفاده کنند؟
این همان برنامه ای است که چندی پیش سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات اشکارا به زبان اورد و گفت زین پس باید برنامه ها را از طریق هنرمندان پیش ببریم.
و همگی شاهد بودیم عده ای از هنرمندان به اصطلاح روشنفکر با چه وقاحتی وارد عرصه های سیاسی و مذهبی شده و تفکرات پوچ و دیکته شده خود را به خورد قشر نااگاه جامعه داده و باعث اتفاقات ناگواری شدند.
امروز می طلبد نیروهای مومن و متعهد در زمینه هایی که توانایی دارند وارد صحنه شده و در کنار مبارزه نرم به بازسازی و مرمت نقاط اسیب دیده بپردازند.همانطور که دشمن اهداف خود را با زبان هنر به پیش می برد ایا روشنگری با این زبان قابل اجرا نیست؟
چرا باید همه بخش های هنری از جمله بازیگری ،شعر ،موسیقی به عنوان ابزار دست معاندان باشد ؟و دوستان انقلابی به خاطر دلایل غیر منطقی فاصله بگیرند و فضا رابه طور کامل در اختیار مغرضان قرار دهند.
فرزندان انقلاب ثابت کرده اند در هر کاری اراده کرده اند بهترین هستند پس دلیل چیست مقابله به مثل جدی نمی شود ؟
در طول سه دهه امام مسلمین در همه حال نگران ی خود را از تهاجم فرهنگی ابراز کردند و به مسئولین فرهنگی بارها هشدار داده و دستور مقابله صادر فرمودند اما همچنان می بینیم

سنگرهای فرهنگی یکی پس از دیگری مورد حمله قرار می گیرد! این درد ناک است ، نه تنها کار قابل قبولی صورت نمی گیرد حتی فرمایشات معظم له برای جامعه تبیین نمی شود .

ادامه دارد.

جلیل اقا محمدی همدانی

 

به نام خدا ..

 اخیرا خانم ابتکار دوم خرداد و سوم خرداد را تحولی عظیم سیاسی اجتماعی برای ایران خوانده و می نویسد :در هر دو ان مشارکت و تلاش جوانان و صداقت انان باعث پیروزی شده است.

ایشان در ادامه اشاره می کند هر وقتی جوانان در صحنه بودند تغییر مثبت بوجود اوردند..
اما اصل موضوع مقایسه خانم معصومه ابتکار جوانان سوم خرداد و جوانان دوم خرداد است.
 در سوم خرداد جوانان  حماسه ازادسازی خرمشهر را رقم زده و برای این پیروزی خون های پاکی بر روی زمین گرم خرمشهر ریخته شد تا جایی که  خونین شهر لقب گرفت. 
در ان مقطع مرام جوانان و فرمانده معنویی ایشان این پیروزی را از ان خالق سبحان دانسته و می فرماید :خرمشهر را خدا ازاد کرد...

اما دوم خرداد که در ظاهر شعار، مردم سالاری بود  به سرعت رنگ عوض کرد و تا پایان هشت ساله دولت دوم خرداد هفته ای یک فاجعه برای نظام اسلامی طراحی و اجرا گردید.
از اهانت به معصومین تا تظاهرات علیه خدا .. از توهین به مقلدان تا حمله به ولایت فقیه ! از رنگ عوض کردن مسئولین با لباس روحانیت و حمایت اشکار از رژیم غاصب اسراییل ،تا شرکت در کنفرانس ننگین برلین و رقص مختلط با بدنی عریان در جلو دیدگان مسئولین حکومت اسلامی  و لب فرو بستن این عناصر خائن  که به نام مسئول حاکمیت اسلامی در کنفرانس حاضر شده و با منافقین و قاتلین ۱۷۰۰۰ شهید در زیر یک سقف جلسه برگزار کردند..!!
خیانت های مجلس ششم و فرار وزرای دولت دوم خرداد بماند برای فرصتی دیگر و واکنشی دیگر!!

سرکار بانو ابتکار !!
ایا با این تفاسیر همچنان این دو روز را از نظر ارزش یکسان می دانید!؟
ایا مطالب فوق به حافظه جنابتان کمک نکرد که واقعیت را انطور که هست بیان کنید؟!
هرچند در سن و سال بنده و شما  انتظار از حافظه خسته  زیاده خواهی است.که  البته  عناد در اختلال قوای ذهنی نقش پرنگی از سن و سال اجرا می کند...

💠سوم خرداد مصداق کل یوم عاشوراست .

✍محمدی همدانی